joi, 19 februarie 2009

Cui i-e frica de ninsoare?

Mie nu. Nici chiar in Bucuresti. Desi afara a nins toata ziua, e mocirla, e frig, bate vantul, merg greu tramvaiele, masinile, tot ce poate merge greu merge, in fine, greu, mie tot imi place ninsoarea, ma energizeaza, ma face sa ma simt in largul meu.

Am luat la purtat bocancii de munte si abia astept sa ii inmoi in zapada care vad ca s-a depus pe marginea drumului, ca un biscuit caramelizat intr-o ceasca de lapte.

Revin cu poze maine;)

Si nu va speriati de zapada. Este mai normala decat caldura si praful...believe me.

Snowboard@metrou

Placile de snowboard au ajuns sa fie spanzurate si pe stalpii de la metrou. Aseara, mergand grabita spre Unirii 1 in drum spre scoala, am avut senzatia ca nu vad bine. Si nu era oboseala de vina, ci outdoor-ul din imaginea de alaturi (scuze pentru calitatea mizerabila a imaginii, e facuta cu telefonul. nu e mai de aproape pentru ca nu vreau sa fac reclama mai mult decat am facut deja prin alte posturi).
Intr-un fel, m-am bucurat ca placa respectiva era acolo pentru ca arata ca zapada, snowboard-ul nu mai sunt doar notiuni exclusiviste, de la ei d-acolo. Pe de alta parte insa, imaginea comerciala si voit nonconformista a placii respective infipte in stalp cu o cutie de suc pe post de pin recunosc ca m-a cam enervat. Si asta pentru ca as vrea sa vad placile curgand lin pe partie sau muscand din stratul de zapada proaspata doar de placerea de a fac sportul asta, de a gusta aerul geros si fulgii de zapada, de a respira liniste fie macar si pret de cateva secunde (pana te ajunge restul poporului pe partie).
Azi de dimineata am vazut si niste schiuri infipte la Unirii 2. Dragilor, nu va lasati pana nu faceti si partie de la Unirii 1 la Unirii 2. Poate asa se va diminua aglomeratia, marind viteza de deplasare a populatiei :)

luni, 16 februarie 2009

Sunshine dreams. In Valea Dorului

Valea Dorului. O zi de 14 februarie de vis.
Si nu pentru ca a fost Valentine`s Day ci pentru ca am avut just a perfect day la zapada. Soare, aer curat, rece ca o inghetata de vanilie, zapada delicios de pufoasa ca o frisca intr-un capuccino...tot chinul de a urca cu telecabinele la cota 2000 si apoi cu telescaunul din Valea Dorului la 2000 a trecut aproape neobservat. Mai ales ca, in coborare, nu lipseau suprafetele intinse unde te puteai pierde de cardurile de schiori mari si mici, colorati ca niste ursuleti Haribo.

Atat variante de partie clasica din Vale cat si Valea Soarelui erau in foarte buna stare si mergea chiar si teleschiul din Vale, pe care insa nu l-am incercat personal din lipsa de timp. Poate saptamana viitoare, daca bugetul mi-o va permite.

Dupa un zbor pe placa prin zapada mirosind a curat si a soare nu mai conta nimic altceva decat senzatia de liniste si libertate absoluta. Soarele puternic imi ardea fata ca dogoarea unui foc de tabara iar lumina sapa urme in aburul muntilor care inconjurau valea ca un guler de hermina.

Am intalnit pe partie si cunoscuti - foto : eu (geaca rosie) cu Georgiana (geaca portocaliu cu gri), colega mea, ceea ce n-a facut decat sa ma bucure foarte mult: se pare ca nu sunt singura indragostita de aer curat, zapada si sporturi de iarna - ski sau snowboard.

Tot in Vale se desfasura si etapa a 2 a a Try to Fly Tour, organizata de H2O si Mountain Dew. Condimentele evenimentului erau cele obisnuite pentru un eveniment de acest gen - sarituri spectaculoase, aterizari mai mult sau mai putin confortabile pe salteaua gonflabila situata mai sus pe linia telescaunului, in continuu muzica (buna dar in cantitati limitate...as fi preferat linistea, o ruptura de cotidian mai interesanta).

Din pacate, si multe sticle din sucul "sponsor" mai sus mentionat, aruncate peste tot pe partie...sa fim seriosi, dragi colegi snowboarderi, schiori si pantofari, cat de greu e sa nimeresti un cos de gunoi in loc de un troian de zapada, sau chiar propriul rucsac, pana la cosul de gunoi respectiv? Pacat ca nu se poate distribui in mostre, fie ele cat de mici, si bunul simt...

Aici sunt disponibile si imagini live redate de webcam-ul din Valea Dorului. Eu una il voi urmari...sper sa mai tina zapada pana saptamana urmatoare, desi, avand in vedere ca ninge si acum in Bucuresti, am mari sperante ca pana saptamana viitoare vom avea din nou zapada fresh la 2000.

Inca ceva: preturile la Sinaia. Varianta low cost este practic imposibila... Ca adult, urcarea pana la Cota 1400 costa acum 15 lei (nu am avut cauciucuri de iarna sa ajungem pana acolo cu masina), este insa mai ieftin sa iei cartela direct pana la cota 2000: 27 lei. 10 puncte te costa 60 RON (cu 20 RON garantia pentru cartela), un skipass de o zi in sezon - 120 RON iar in extrasezon - 100 RON. Pentru o jumatate de zi, in extrasezon costa 80 si in sezon - 90 RON.
Dar, comparativ cu aglomeratia, gratarageala, cozile si nebunia din Predeal, e totusi un pret ok. Linistea este nepretuita :)

Sper sa vad pe webcam mult mult alb. Cu cer albastru daca se poate, da?

luni, 9 februarie 2009

Cum e zapada in Valea Dorului?

Ma uitam pe un webcam si iata ce vad: inca zapada si pustiu in Valea Dorului. Imi zice o colega ca a fost tare frumos in weekend (din pacate nu pot confirma personal si nu am nici poze).
Daca are cineva informatii detaliate please comment:)

duminică, 8 februarie 2009

Lista cu destinatii de snow - Bulgaria

Momentan zapada de pe la noi, asa cum ziceam si zilele trecute, e in greva. Ieri caldura de primavara m-a speriat (in afara incalzirea globala, efectul de sera etc. de care devin tot mai constienta): oare acesta ar putea fi ultimul an in care mai avem zapada suficienta si pentru sporturi de iarna in Romania?

In afara de faptul ca de 5 ani visez sa ajung in Austria (si nu, nu cred ca ajung nici anul acesta...) am inceput sa explorez si alte destinatii de ski din Europa si sa le pun pe lista mea alaturi de Chamonix si destinatiile de ski austriece (Tirol in top).

Bulgarii, spre exemplu, isi promoveaza destinatiile turistice, dupa cum stiam, mult mai bine decat noi, insa nu ma refer acum la statiunile de pe litoral ci la Bansko, Pamporovo sau Borovets, cele mai celebre statiuni de ski de care dispun. Mai mult decat atat, poti afla la o cautare simpla pe Google si motivele pentru care bulgarii cred ca ar trebui sa iti tocesti placa/skiurile pe partiile lor: hoteluri comfortabile si moderne, partii potrivite pentru toate nivelurile de expertiza, un raport calitate-preturi foarte bun, facilitati pentru snowboarderi, peisaje deosebite si un sezon de ski destul de lung.

Mi-as fi dorit sa existe si la noi initiativa de a promova statiunile de ski romanesti intr-un mod integrat si organizat, nu ca entitati individuale ci ca un tot, ca Romania - destinatie turistica de ski. E plin internetul romanesc de site-uri care critica administratia partiilor, a statiunilor turistice, preturile de la telescaun-telecabina, lipsa zapezii, lipsa infrastructurii de drumuri etc. Recunosc ca am facut si eu asta pe blogul meu, si nu numai o data, pentru ca experienta de client al statiunilor de ski de pe la noi nu m-a prea multumit.

Insa, daca vrem ca vreodata sa se schimbe lucrurile astea, e nevoie ca toti cei de mai sus (autoritatile, administratorii de partii, cabane, organizatorii de evenimente) sa gandeasca un pic mai in perspectiva - cum promovam nu evenimentul, partia sau cabana ci in primul rand, Romania ca destinatie turistica de ski. Pentru ca de la asta pleaca multe...cel putin asta este PAREREA MEA.

Pana una alta, am pus Bulgaria pe lista mea.

joi, 29 ianuarie 2009

Back on snow

Ok, stiu ca nu e tocmai frumos si echitabil fata de un blog sa-l lasi sa lancezeasca timp de fix UN AN fara sa primeasca si el papica spirituala (adica posturi mici si mari). Nu am nici o scuza dar vestea buna e ca m-am intors si voi face si o retrospectiva, cu poze cu tot.

Pana una alta, anul a inceput destul de slabutz (criza financiara s-a insotit cu cea a zapezii) - o iesire la Paltinis pe 2-3 ianuarie si una de o zi la Predeal au fost cam tot ce-am experimentat pana acum, dar anul abia a inceput, si se tot anunta ninsori. Asteptam cu nerabdare :)

Paltinis 2-3 ianuarie

Pe 2 ianuarie, dupa un Revelion petrecut in papuci, ne-am decis sa mergem la Sibiu la prietenii nostri Mihaela, Alin si Filip (care va implini in curand 4 luni:). Numai ce-am ajuns in Sibiu, ca am si plecat la Paltinis cu Mihaela si Filip ca sa il gasim pe taticul Alin, plecat de dimineata la ski. Cand am ajuns acolo, sau mai precis la vreun kilometru cel putin de partie, am dat deja de masini parcate si de un politist care oprea masinile sa mai intre in statiune.

La telescaun, coada mare de tot. In ciuda telescaunului nou, rapid, sigur etc, la care - onorant de altfel pentru adminii respectivei instalatii -urcarea era tot 5 ron.

Coada respectiva mintea mea nu-o prevazuse, avand in vedere ca de obicei la Paltinis era destul de liber si singura aglomeratie care se forma era din cauza telescaunului antic.

Pe partie, cam tot la fel de aglomerat iar la inceput si sfarsit, peisaj usor pietros pe talpa placii. Insa senzatia de aer curat, frig intens si raze de soare calde pe obraji pe alocuri nu se compara cu nimic altceva pe lumea asta...si in timp ce scriu (dat fiind faptul ca nu am mai fost la munte de aproape 3 saptamani si prea curand nu se intrevede nimic) mi se face un dor nebun de frig, de aer taios de curat si de rece, de zapada pufoasa, neatinsa, de liniste intensa ca cel mai imbatator parfum...

La plecarea de pe partie, am baut o cafea buna si scumpa la nou renovatul Perla Paltinisului, de care imi aminteam oarecum dintr-o excursie de vara. Le fac reclama gratuit, insa m-am simtit bine acolo si as vrea sa ma mai intorc sa si stau. Poate imi fac discount:)

A doua zi, iarasi Paltinis, dar pentru ca era deja 3 ianuarie si majoritatea lumii isi incheiase vacanta, partia devenise deja mult mai libera. Din pacate insa si vremea se incalzise, ceea ce condamnase zapada la trecerea in stare lichido-cleioasa (si sunt sigura ca numai gandul la noroiul ciocolatiu va face sa vi se ia de toate). Multumesc pe aceasta cale gazdelor noastre - Filip, Mihaela si Alin (in ordinea varstei :P) pentru un weekend deosebit de placut.

Predeal 17 ianuarie

Pe 17 ianuarie am facut o excursie de-o zi la Predeal cu Nicoleta, ca fetele. Nu era foarte mare nebunie nici la telescaun, zapada era intr-o cantitate rezonabila iar . Din pacate criza s-a facut simtita si la buzunar si astfel am experimentat atat urcarea cu telescaunul cat si urcatul pe jos. Insa per total, in lipsa de Austria, Elvetia sau Franta, Predealul si-a atins scopul, adica sa imi oxigeneze un pic creierasii stresati si obositi de munca si de s(tr)esiune.
Acestea fiind zise, sper ca voi reveni si cu alte povestiri de pe zapada, chiar daca anul si bugetul se anunta grele si sarace si planurile de mers pe plaiuri straine la schi s-au cam destramat, ca o zapada maturata de vant...visele mor ultimele iar sperantele le intovarasesc.