duminică, 8 februarie 2009

Lista cu destinatii de snow - Bulgaria

Momentan zapada de pe la noi, asa cum ziceam si zilele trecute, e in greva. Ieri caldura de primavara m-a speriat (in afara incalzirea globala, efectul de sera etc. de care devin tot mai constienta): oare acesta ar putea fi ultimul an in care mai avem zapada suficienta si pentru sporturi de iarna in Romania?

In afara de faptul ca de 5 ani visez sa ajung in Austria (si nu, nu cred ca ajung nici anul acesta...) am inceput sa explorez si alte destinatii de ski din Europa si sa le pun pe lista mea alaturi de Chamonix si destinatiile de ski austriece (Tirol in top).


Bulgarii, spre exemplu, isi promoveaza destinatiile turistice, dupa cum stiam, mult mai bine decat noi, insa nu ma refer acum la statiunile de pe litoral ci la Bansko, Pamporovo sau Borovets, cele mai celebre statiuni de ski de care dispun. Mai mult decat atat, poti afla la o cautare simpla pe Google si motivele pentru care bulgarii cred ca ar trebui sa iti tocesti placa/skiurile pe partiile lor: hoteluri comfortabile si moderne, partii potrivite pentru toate nivelurile de expertiza, un raport calitate-preturi foarte bun, facilitati pentru snowboarderi, peisaje deosebite si un sezon de ski destul de lung.

Mi-as fi dorit sa existe si la noi initiativa de a promova statiunile de ski romanesti intr-un mod integrat si organizat, nu ca entitati individuale ci ca un tot, ca Romania - destinatie turistica de ski. E plin internetul romanesc de site-uri care critica administratia partiilor, a statiunilor turistice, preturile de la telescaun-telecabina, lipsa zapezii, lipsa infrastructurii de drumuri etc. Recunosc ca am facut si eu asta pe blogul meu, si nu numai o data, pentru ca experienta de client al statiunilor de ski de pe la noi nu m-a prea multumit.

Insa, daca vrem ca vreodata sa se schimbe lucrurile astea, e nevoie ca toti cei de mai sus (autoritatile, administratorii de partii, cabane, organizatorii de evenimente) sa gandeasca un pic mai in perspectiva - cum promovam nu evenimentul, partia sau cabana ci in primul rand, Romania ca destinatie turistica de ski. Pentru ca de la asta pleaca multe...cel putin asta este PAREREA MEA.

Pana una alta, am pus Bulgaria pe lista mea.

Niciun comentariu: