joi, 29 ianuarie 2009

Back on snow

Ok, stiu ca nu e tocmai frumos si echitabil fata de un blog sa-l lasi sa lancezeasca timp de fix UN AN fara sa primeasca si el papica spirituala (adica posturi mici si mari). Nu am nici o scuza dar vestea buna e ca m-am intors si voi face si o retrospectiva, cu poze cu tot.

Pana una alta, anul a inceput destul de slabutz (criza financiara s-a insotit cu cea a zapezii) - o iesire la Paltinis pe 2-3 ianuarie si una de o zi la Predeal au fost cam tot ce-am experimentat pana acum, dar anul abia a inceput, si se tot anunta ninsori. Asteptam cu nerabdare :)

Paltinis 2-3 ianuarie


Pe 2 ianuarie, dupa un Revelion petrecut in papuci, ne-am decis sa mergem la Sibiu la prietenii nostri Mihaela, Alin si Filip (care va implini in curand 4 luni:). Numai ce-am ajuns in Sibiu, ca am si plecat la Paltinis cu Mihaela si Filip ca sa il gasim pe taticul Alin, plecat de dimineata la ski. Cand am ajuns acolo, sau mai precis la vreun kilometru cel putin de partie, am dat deja de masini parcate si de un politist care oprea masinile sa mai intre in statiune.

La telescaun, coada mare de tot. In ciuda telescaunului nou, rapid, sigur etc, la care - onorant de altfel pentru adminii respectivei instalatii -urcarea era tot 5 ron.

Coada respectiva mintea mea nu-o prevazuse, avand in vedere ca de obicei la Paltinis era destul de liber si singura aglomeratie care se forma era din cauza telescaunului antic.

Pe partie, cam tot la fel de aglomerat iar la inceput si sfarsit, peisaj usor pietros pe talpa placii. Insa senzatia de aer curat, frig intens si raze de soare calde pe obraji pe alocuri nu se compara cu nimic altceva pe lumea asta...si in timp ce scriu (dat fiind faptul ca nu am mai fost la munte de aproape 3 saptamani si prea curand nu se intrevede nimic) mi se face un dor nebun de frig, de aer taios de curat si de rece, de zapada pufoasa, neatinsa, de liniste intensa ca cel mai imbatator parfum...

La plecarea de pe partie, am baut o cafea buna si scumpa la nou renovatul Perla Paltinisului, de care imi aminteam oarecum dintr-o excursie de vara. Le fac reclama gratuit, insa m-am simtit bine acolo si as vrea sa ma mai intorc sa si stau. Poate imi fac discount:)


A doua zi, iarasi Paltinis, dar pentru ca era deja 3 ianuarie si majoritatea lumii isi incheiase vacanta, partia devenise deja mult mai libera. Din pacate insa si vremea se incalzise, ceea ce condamnase zapada la trecerea in stare lichido-cleioasa (si sunt sigura ca numai gandul la noroiul ciocolatiu va face sa vi se ia de toate). Multumesc pe aceasta cale gazdelor noastre - Filip, Mihaela si Alin (in ordinea varstei :P) pentru un weekend deosebit de placut.


Predeal 17 ianuarie


Pe 17 ianuarie am facut o excursie de-o zi la Predeal cu Nicoleta, ca fetele. Nu era foarte mare nebunie nici la telescaun, zapada era intr-o cantitate rezonabila iar . Din pacate criza s-a facut simtita si la buzunar si astfel am experimentat atat urcarea cu telescaunul cat si urcatul pe jos. Insa per total, in lipsa de Austria, Elvetia sau Franta, Predealul si-a atins scopul, adica sa imi oxigeneze un pic creierasii stresati si obositi de munca si de s(tr)esiune.
Acestea fiind zise, sper ca voi reveni si cu alte povestiri de pe zapada, chiar daca anul si bugetul se anunta grele si sarace si planurile de mers pe plaiuri straine la schi s-au cam destramat, ca o zapada maturata de vant...visele mor ultimele iar sperantele le intovarasesc.

Niciun comentariu: